KKK

Korduma kippuvad küsimused

Hooldus- ja terviseteenused

Hooldekodu tagab ööpäevaringse järelevalve, terviseseisundi jälgimise ning kliendi nõusolekul perearsti ja meditsiiniõe abi. Igapäevaselt aidatakse ravimite manustamisel ja vajadusel korraldatakse eriarstivisiidid.

Esmaste dokumentide ja terviseseisundi kirjelduse põhjal koostab vanem-hooldustöötaja koostöös hoolduspersonali ja elaniku või kontaktisikuga individuaalse kava, mis kajastab kliendi abivajadust, raviskeemi ja tegevusi toimetuleku parandamiseks või säilitamiseks. Kava vaadatakse üle vähemalt kord poole aasta jooksul või kohe, kui kliendi seisund oluliselt muutub, kaasates pereliikmed ja perearsti.

Dieettoitu, potitoole, proteese, karke, rulaatoreid jms pakutakse vastavalt arsti soovitusele. Abivahendite ja retseptiravimite kulud tasub teenuse ostja esitatud kuludokumendi alusel.

Tüüpiline päevakava algab kell 6 hommikuse hügieeniga ja lõpeb kell 22 öörahuga. Eesmärgistatud tegevused toimuvad enamasti 9.00–13.00 ja 13.30–17.00, pakkudes rohkelt aega individuaalseteks või ühistegevusteks.

Nelja toidukorra menüüd planeeritakse dietoloogi juhendamisel, arvestades dieetnõudeid ja hooajalist Eesti toorainet, et tagada tasakaalustatud toitumine.

Retseptiravimite ja raviskeemis ette nähtud käsimüügiravimite pakendamise ning eriarstivisiidid korraldab õendustöötaja. Retseptiravimid, pakendamistasu, raviskeemis ette nähtud käsimüügiravimid ning eriarstivisiidid tasub teenuse ostja kuludokumendi alusel.

Klient ja tema perekond (sh teenuse rahastaja, kui see on eraldi isik) osalevad hooldusplaani koostamisel, võivad hooldekodu külastada eelnevalt kokkulepitud ajal ning on igal hetkel teretulnud andma tagasisidet. Vajadusel koostatakse koos personaliga edasised tegevusplaanid kliendi toetamiseks.

Keskkond, turvalisus ja külastamine

Soovituslik külastusaeg: iga päev kell 14.00–19.00

  • Väljaspool nimetatud aegu pääseb hoonesse vaid vanemhooldustöötaja või hooldustöötaja loal.
  • Eelregistreerimine on kohustuslik – külastus tuleb eelnevalt telefonitsi kokku leppida.
  • Haigustunnustega või registreerimata külalisi hoonesse ei lubata.
  • Üleriided jäetakse fuajeesse.

Enne lahkumist esitab teenuse ostja avalduse; toidupäeva maksumus arvestatakse tasust maha. Ravimid komplekteerib õendustöötaja perioodiks kaasa.

Soovi korral vormistatakse esemete hoiustamise akt ning väärtasjad paigutatakse hooldekodu seifi. Tubades hoitud väärisesemete kadumise eest hooldekodu ei vastuta.

Töötajad viibivad kohapeal ööpäevaringselt. Majas kehtivad selged reeglid seoses vägivalla, alkoholi ja ohtlike esemete keeluga. Personali ülesanne on austada iga kliendi privaatsust ja tagada rahumeelne õhkkond.
Reeglite rikkumise korral rakendatakse meetmeid alates noomitusest kuni lepingu lõpetamiseni.

Võimalusel võib tuppa tuua fotosid, tekstiile ja väikesemõõdulist mööblit, eeldusel et see ei takista liikumist ega evakuatsiooni ning on kooskõlastatud personaliga.

Maksumus, tasumine ja finantseerimine

Ettemaks tagab hooldusteenuse katkematu osutamise – teenuse ostja maksab arvel märgitud kuupäevaks kogu kuu teenustasu ette.

Hooldekodu koostab teenuse maksumuse kalkulatsiooni ja esitab selle arve kujul kord kuus; arvel on eraldi välja toodud teenustasu, võimalikud lisakulud ning maksetähtaeg.

Jah, hooldekodu nõukogu võib tasu korrigeerida maksimaalselt üks kord aastas, teatades uuest hinnast kirjalikult vähemalt 30 päeva ette.

Hilinenud maksetelt lisandub viivis 0,01 % päevas kogu tasumata summalt; kui võlg ületab ühe kuu teenustasu, on hooldekodul õigus leping lõpetada.

Ajutise äraoleku ajal arvestatakse teenustasu vastavalt hinnakirjale, millest lahutatakse toidupäeva maksumus, eeldusel, et enne lahkumist esitatakse kirjalik avaldus.

Jah. Surma või lepingu lõpetamise korral kannab hooldekodu teenuse ostjale tagasi kõik enammakstud summad. Enammakstud summa tagastamine toimub kooskõlas pärimisseadusega (v.a erijuhtumid).

Teenuse ostja maksab eraldi retseptiravimite, ravimite pakendamistasu, abivahendite (nt proteesid, rulaatorid), eriarstivisiitide, mähkmete, iluteenuste ja transpordi eest.

Lepingu järgi ei saa tasu muuta sagedamini kui kord aastas; seega erakorralised hinnatõusud aasta jooksul pole lubatud, v.a force majeure’i olukorrad, mille kohta oleks vaja uut kirjalikku kokkulepet.

  1. retseptiravimid ja nende pakendamise tasu
  2. raviskeemis ette nähtud käsimüügiravimid
  3. erivajadusega seotud abivahendid (proteesid, rulaatorid, potitoolid jm)
  4. eriarstivisiidid ja uuringud
  5. mähkmed ja muud hooldus-ja hügieenivahendid
  6. iluteenused (juuksur, maniküür, massaaž)
  7. transpordikulud (nt sõidud arstile) arsti visiiditasu ja voodipäevatasu

Hooldereform ja kohaliku omavalitsuse panus

Kui kliendi hooldusvajadus on ametlikult hinnatud ja vastab hooldusreformi tingimustele, tasub tema rahvastikuregistri järgne kohalik omavalitsus (KOV) hoolduskulud otse hooldekodule.

KOVide makstavad hooldus komponendid on erinevad ning neid saab inimene ise küsida oma elukoha järgsest kohalikust omavalitsusest.

  1. Pöörduge oma elukoha sotsiaalosakonda ja esitage hooldusvajaduse hindamise taotlus.
  2. KOV koostab hindamisakti ning langetab otsuse, kas kulu kompenseerida.
  3. Positiivse otsuse korral sõlmib KOV hooldekoduga kolmepoolse lepingu või kinnitab tasumise ametliku kirjaga.
  4. Hooldekodu arveldab hoolduskulu osa edaspidi otse KOV-ga.

Leping ja õigusküsimused

Leping võib lõppeda kliendi surma, terviseseisundi järsu halvenemise, pikema maksuvõlgnevuse või kodukorra korduva rikkumise tõttu. Enammakstud summad tagastatakse teenuse ostjale. Enammakstud summa tagastamine toimub kooskõlas pärimisseadusega.

Rahulik ja turvaline elukeskkond,
kus sinu lähedased on hoitud

Loe hooldekodust lähemalt

SA Hooldekodu Härmalõng

Registrikood: 90013213
Jur. aadress: Mõisahäärberi, Kastre küla, Kastre vald, 62305 Tartumaa

IBAN EE951010220248221220

Katrina Kütt | juhatuse liige
katrina@harmalong.ee
+372 5887 4211

Kastre kodu

Üldtelefon: +372 7411 502
Aadress: SA Hooldekodu Härmalõng, Kastre küla, Kastre vald, 62305 Tartumaa

Asukoht kaardil

Marta Pajo | vanem-hooldustöötaja
marta@harmalong.ee
+372 5426 0146

Võnnu kodu

Üldtelefon: +372 7492 346
Aadress: Tööstuse tee 4, Võnnu 62401 Tartu maakond

Asukoht kaardil

Andra Rüütli | vanem-hooldustöötaja
andra@harmalong.ee
+372 5306 7183

© 2025 | SA Hooldekodu Härmalõng

Kodulehe privaatsuspoliitika